(Учитель называет предложение, а учащиеся отвечают, соответствует ли предложение времени года).
Кандовить ли неть валрисьметне неень иень шкантень?
Монень вечкеви сёксесь.
Тракторось урны.
Кудонть икеле касы тумо.
4. Од материалонть ванномась.
Кортнема (беседа)
- Ялгат, течи минь тынк марто карматано ванномо од тема: «Кортатано авадо. Поговорим о маме». Ава валось сехте питней. Курок Авань покшчи. Те покшчистэнть весе ломантне казить казнеть аваст туртов. Минь умок ушодынек анокстамо те чинтень. Тонавтнинек стихотвореният ды морот. Вансынек, мезе максы те теманть коряс минек учебникесь. Оштё весть ёвтатано вечкемань вал аванок туртов ды мазый, сюпав эрзянь келентень.
-Друзья, сегодня мы будем изучать тему: «Кортатано авадо. Поговорим о маме». Слово мама самое дорогое для каждого из нас. Скоро Женский праздник 8 Марта. Мы давно стали готовится к этому празднику. Выучили стихи, песни. Посмотрим, что нам дает учебник по этой теме. Очередной раз выразим свою любовь к нашим любимым мамам и красивому, богатому эрзянскому языку.
Тонавтыцянь вал.
5.Од валонь ваннома (новая лексика)
Апак фатя-незаметно
Сюкпря-спасибо
Мельспаросо-с удовольствием
Виев-сильный
Сеедьстэ-часто
Казне-подарок
Ава-мама
6.Од материалонь кемекстамо.
1-це упражнениясь. Прочитай выразительно стихотворение Ю. Исланкина «Авадо вал». Скажи, о чём это стихотворение?
7. Оймсема ютко (Физкультминутка)
Вейке, кавто – кирьга, лавтов.
Колмо, ниле – судо, пиле.
Вете, кото – кедень кавто.
Сисем, кавксо – пильгень кавто.
Вейксэ, кемень – кавто сельмень
Верев кедтнень кепедьсынек,
Пек виевстэ цяпадьсынек.
Суртнэнь парсте сорновтсынек.
8. 2-це упражнениясь. Составь предложения с данными словами.
3-це упражнениясь. Расставь предложения так, чтобы получился текст. Придумай заголовок к тексту.
5-це упражнениясь. Расставь знаки препинания. Переведи текст.
9.Уроконь итогось.
Мезде минь кортынек течинь уроксто? ( Очем говорили на уроке?)
Мезе тусь мелезэнк? (Что вам понравилось на уроке ?)
Кодат од валт минь саинек превс? (Какие новые слова выучили?)
10.Кудонь тев.
Упражнениясь 4-це. Подумай, как относится автор к своей матери.
Путынк превс С. Люлякинань стихотворениянзо «Казне аванень». Выучить стихотворение С. Люлякиной «Казне аванень»
Путынк превс од валтнэнь.
(Выучить новые слова)
Вы уже знаете о суперспособностях современного учителя?
Тратить минимум сил на подготовку и проведение уроков.
Быстро и объективно проверять знания учащихся.
Сделать изучение нового материала максимально понятным.
Избавить себя от подбора заданий и их проверки после уроков.
(Учитель называет предложение, а учащиеся отвечают, соответствует ли предложение времени года).
Кандовить ли неть валрисьметне неень иень шкантень?
Монень вечкеви сёксесь.
Тракторось урны.
Кудонть икеле касы тумо.
4. Од материалонть ванномась.
Кортнема (беседа)
- Ялгат, течи минь тынк марто карматано ванномо од тема: «Кортатано авадо. Поговорим о маме». Ава валось сехте питней. Курок Авань покшчи. Те покшчистэнть весе ломантне казить казнеть аваст туртов. Минь умок ушодынек анокстамо те чинтень. Тонавтнинек стихотвореният ды морот. Вансынек, мезе максы те теманть коряс минек учебникесь. Оштё весть ёвтатано вечкемань вал аванок туртов ды мазый, сюпав эрзянь келентень.
-Друзья, сегодня мы будем изучать тему: «Кортатано авадо. Поговорим о маме». Слово мама самое дорогое для каждого из нас. Скоро Женский праздник 8 Марта. Мы давно стали готовится к этому празднику. Выучили стихи, песни. Посмотрим, что нам дает учебник по этой теме. Очередной раз выразим свою любовь к нашим любимым мамам и красивому, богатому эрзянскому языку.
Тонавтыцянь вал.
5.Од валонь ваннома (новая лексика)
Апак фатя-незаметно
Сюкпря-спасибо
Мельспаросо-с удовольствием
Виев-сильный
Сеедьстэ-часто
Казне-подарок
Ава-мама
6.Од материалонь кемекстамо.
1-це упражнениясь. Прочитай выразительно стихотворение Ю. Исланкина «Авадо вал».Скажи, о чём это стихотворение?
7. Оймсема ютко (Физкультминутка)
Вейке, кавто – кирьга, лавтов.
Колмо, ниле – судо, пиле.
Вете, кото – кедень кавто.
Сисем, кавксо – пильгень кавто.
Вейксэ, кемень – кавто сельмень
Верев кедтнень кепедьсынек,
Пек виевстэ цяпадьсынек.
Суртнэнь парсте сорновтсынек.
8. 2-це упражнениясь. Составь предложения с данными словами.
3-це упражнениясь. Расставь предложения так, чтобы получился текст. Придумай заголовок к тексту.
5-це упражнениясь. Расставь знаки препинания. Переведи текст.
9.Уроконь итогось.
Мезде минь кортынек течинь уроксто? ( Очем говорили на уроке?)
Мезе тусь мелезэнк? (Что вам понравилось на уроке ?)
Кодат од валт минь саинек превс? (Какие новые слова выучили?)
10.Кудонь тев.
Упражнениясь 4-це. Подумай, как относится автор к своей матери.
Путынк превс С. Люлякинань стихотворениянзо «Казне аванень». Выучить стихотворение С. Люлякиной «Казне аванень»