Начало урока Приветствие учителя Целеполагание Речевая зарядка | Налаживание взаимодействия; создание атмосферы иноязычного общения Настроить учащихся на активную работу на уроке; мотивировать на познавательную деятельность Создать атмосферу общения на уроке и перейти к основной деятельности учащихся | Hello, dear students! It is so nice to see you here! How are you today? Well, I hope you remember what you studied last week. What did you study? (Past Simple). And today we are going to continue to work with Past Simple. At home you were to look through the list of 48 activities to do in summer. Do you have any questions? Was everything clear to you? Which activities are unusual? (ex.3a, p.20-21) | Приветствуют учителя; рассказывают, как у них дела Отвечают на вопрос Обсуждают домашнее упражнение | 2 мин 1 мин 4 мин |
Основная часть урока Физкультминутка | Употребление грамматического средства при оформлении высказывания Повышение уровня энергии и концентрации. Снятие у учащихся эмоционального напряжения. Формирование продуктивных грамматических навыков образования грамматических форм и конструкций в соответствии с грамматическими нормами (правилами) | Let’s read this list one more time. Count how many of these things you did last summer. (ex. 3c, p. 22). Tell me about the most interesting activity you did. Do you want to know what I did last summer? You can ask me about any activity from the list. Remember to make questions in Past Simple. Great job! Now let’s work in pairs. Look at the questions in exercise 5, on page 22 and discuss them together. Listen to each other very attentively, I’m going to ask some of you about your partners. Alright, everyone! Let's give our eyes a little break from the book. Sit up straight. Please, don't move your head, just move your eyes. Ready? Repeat after me. Look up, look down, Look at the sky, look at the ground. Look left, look right, That feels right! Blink, blink, blink your eyes, Like butterflies! Now close your eyes, count to three, One, two, three… and you are free! Well done! Now our eyes are ready to work again! Open your “Excellent English” books and look at the exercise 26/27. Here you are to make questions in Past Simple. Do you remember how to do it? (Повторить типы вопросов и структуру). Now we do exercise 28. How do we make a negative sentence? (Повторить структуру отрицательного предложения). In our next exercise (29) you have to make questions and give negative answers. Let’s work in pairs again. You have about 5 minutes to translate sentences from exercise 30 from Russian into English. And now let’s find mistakes in exercise 31. Great job! | Называют из своего списка самую интересную активность за лето Задают вопросы учителю Работают в парах, а затем отвечают на вопросы учителя о своем партнере Повторяют действия за словами учителя Выполняют упражнения, повторяют отрицательные и вопросительные конструкции Выполняют упражнение в парах | 2 мин 3 мин 7 мин 2 мин 17 мин |
Заключительная часть урока Рефлексия учащимися своей деятельности Предъявление домашнего задания Выставление отметок | Развитие рефлексивных умений Обеспечение понимания содержания домашнего задания Количественная оценка работы учащихся на уроке в баллах | I really enjoyed your work today! Thank you so much. I hope you found out something new. What was the most interesting task today? (Какое задание было самым интересным?) What was the most difficult task? (Какое задание было самым сложным? At home you are to do some exercises in your activity book on pages 15-16 (ex. 1,2,3). Write it down in your record books. You all worked very hard. And each of you got a mark. Thank you for your work today. | Отвечают на вопросы и анализируют работу на уроке Записывают домашнее задание Получают отметки за работу на уроке | 2 мин 1 мин |